دسترسی سریع

از استاندارد لامپ های LED بیشتر بدانیم...

لامپ های LED  با توجه به مصرف برق کمتر نسبت به سایر لامپ ها، عمر بسیار بالا و فناوری جدید ساخت توانسته اند جای خود را در صنعت روشنایی باز کنند. لامپ های ال ای دی نسبت به لامپ های کم مصرف در ازای مصرف برق یک اندازه، در شرایط یکسان از جمله محل نصب، دمای محیط، تعداد زمان کلید زنی(تعداد خاموش و روشن شدن) و ...  و با بکارگیری المان های با کیفیت یکسان؛  نور بیشتر(شار نوری بالاتر) و طول عمر بالاتری دارند.
لامپ های CFL  یا کم مصرف دومین نسل از لامپ های فلورسنت می باشند و در واقع فشرده شده لامپ های فلورسنت قبلی با تکنولوژی پیشرفته تر محسوب می شود ، با توجه به حذف ترانس و استارت این لامپ ها به سادگی قابل نصب و استفاده می باشند و در ضمن دارای طول عمر بالاتر و بازده بهتری نسبت به لامپ های قدیمی می باشند
برای اخذ نشان استاندارد لامپ  باید نتیجه  آزمون های  ایمنی، عملکردی، معیار مصرف انرژی، نشانه گذاری و ... مطابق با استاندارد ملی باشد.
در استاندارد ایمنی عواملی مانند ایمنی مصرف کننده در هنگام استفاده، ضد حریق بودن، ایمن بودن استفاده از آن در شرایط محیطی مختلف مانند محیط های مرطوب و یا گرم، ابعاد و اندازه لامپ، سازگار بودن آن در هنگام استفاده از سرپیچ های استاندارد و استقامت مکانیکی ، در استاندارد عمکردی عواملی مانند طول عمر، میزان روشنایی، میزان افت روشنایی در طول عمر لامپ، طیف رنگی نور لامپ و بررسی ادعای تولید کننده در خصوص مشخصات الکتریکی و روشنایی لامپ و در استاندارد معیار مصرف انرژی بازده لامپ و نسبت روشنایی تولید شده نسبت به میزان انرژی مصرف شده مطابق استاندارد مورد بررسی قرار می گیرد .
متن کامل استانداردهای ملی را از پرتال سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی http://standard.isiri.gov.ir/ ، رایگان، دریافت نمایید.
جهت اطمینان از اصالت استاندارد محصول، کد ده رقمی زیر علامت استاندارد بر روی محصولات را به سامانه 10001517 پیامک نمایید.