دسترسی سریع

نظارت بر فعالیت مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد استان خراسان شمالي، در شش ماهه نخست سال 1399 دركارگروه ماده 7 تاييد صلاحيت مديران كنترل كيفيت، طی سه جلسه، 21 پرونده در حوزه صنايع ساختماني، غذايي، خدمات سردخانه، مکانیک، شیمیایی و ... بررسي شد.
فهیمه مهمان نواز با اشاره به ماده 20 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و مقررات و آیین نامه های اجرایی سازمان ملی استاندارد ایران افزود : عدم انجام وظایف تعیین شده در آیین نامه مربوطه، عدم انطباق مدارک تحصیلی متقاضیان با خدمات یا فرآورده های تولیدی، عدم انطباق محصول با استانداردهای ملی مرتبط و ... اهم موضوعات مطرح شده در کارگروه بوده است.
وی گفت: تصمیمات اتخاذ شده مطابق ماده 15 آیین نامه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت منجر به صدور تذکر، توبیخ با درج در پرونده و ..  گردیده است.
بر اساس این گزارش واحدهای تولیدی یا خدماتی تحت پوشش استان برای هر نوبت کاری ملزم به بکارگیری حداقل یک مدیر کنترل کیفیت درهر نوبت کاری هستند و کار‌شناسان اداره کل استاندارد در بازرسی‌های مستمر و مکرر نسبت به بازدیدهای فنی از واحد اقدام کرده و براساس چک لیست‌های تعیین شده و مطابق با شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت، فعالیت‌ آنان را رصد می‌کنند.