دسترسی سریع

اخبار اداره کل استاندارد خراسان شمالی بيشتر

در خراسان شمالی:

تشدید نظارت بر وضعیت کیفی محصولات فولادی در سطح بازار

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان شمالی، با توجه به گزارشات واصله از سازمان ملی استاندارد ایران  درخصوص عرضه فرآورده های فولادی مشکوک از نظر کیفی در برخی استان ها  ،کنترل مضاعف نظارت ها بر وضعیت کیفیت محصولات عرضه شده مذکور در استان توسط کارشناسان اداره کل در دست بررسی قرار گرفت.
فهیمه مهمان نواز مدیر کل استاندارد خراسان شمالی با اعلام این خبر افزود: در راستای طرح اجرای هماهنگ استانداردها(طاها)، کنترل مضاعف مصالح ساختمانی در محل مصرف و ارتقاء کیفیت محصولات فولادی در استان با توجه به  تجهیز آزمایشگاه مرجع مصالح ساختمانی اداره کل به تجهیزات آزمون محصولات و فرآورده های فولادی( شامل میلگرد، تیر آهن، نبشی، ناودانی، صفحه فولادی) به صورت رایگان برای مهندسین ناظر و مجری ساختمان انجام می گردد.
وی در ادامه گفت : فولاد ساختمانی مخصوصاً میلگرد نقش به سزایی در استحکام و مقاومت ساختمان ها دارد و
به همین دلیل در حال حاضر یکی از نگرانی‌های ما امکان سوء استفاده برخی از فعالین این عرصه با  توجه به شرایط افزایش قیمت ها  می باشد.                                            
وی بیان کرد: تولیدکنندگان باید در راستای تولید خدمت و کالای با کیفیت و استاندارد تلاش کنند و به تبع آن مصرف کنندگان هم مسئولیت اجتماعی لازم را در خرید کالای استاندارد داشته باشند.