دسترسی سریع

اخبار اداره کل استاندارد خراسان شمالی بيشتر

در خراسان شمالی:

تدوین استاندارد ملی صنایع دستی- کلاه کرکی

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان شمالی: استاندارد ملی "کلاه کرکی" خراسان شمالی تدوین و در کميته ملی سازمان ملی استاندارد ایران مورد تصويب قرار گرفت.
فهیمه مهمان نواز مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: استاندارد ملی با عنوان"صنایع دستی- کلاه کرکی(کلاه گوشی) خراسان شمالی- ويژگي ها و آیین کار" به دبیری اداره کل ميراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و مشارکت اداره کل استاندارد خراسان شمالی تدوین و در کمیته ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان ملی استاندارد ایران، تصويب شد که برای همه مرتبطین و ذینفعان در کل کشور قابل استفاده و بهره برداری می باشد.
وی افزود: استانداردهای ملی سندی قابل استناد هستند که برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان ملاک ارزيابی محصول خواهد بود و می تواند زبان و ابزار مشترکی در جهت بهبود فضای کسب و کار ایجاد نماید.
گفتنی است در سنوات گذشته در حوزه تدوین استاندارد محصولات صنایع‌دستی، در استان خراسان شمالی، استاندارد ملی "صنایع دستی- گلیم سفره کردی خراسان- ويژگيها" با شماره ۲۰۴۳۰، نیز تدوین گردید.
دریافت رایگان متن استاندارد های ملی از پرتال سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی http://standard.isiri.gov.ir امکان پذیر خواهد بود.