دسترسی سریع

اخبار اداره کل استاندارد خراسان شمالی بيشتر

در خراسان شمالی:

انجام بازرسی از آزمایشگاه های راه و شهرسازی در زمینه بتن آماده

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان شمالی، در راستای اجرای مصوبه شورای فنی استان بازرسی از چگونگی وضعیت کیفی 14 آزمایشگاه راه و شهرسازی که در زمینه بتن آماده فعالیت می کنند در حال انجام است.

فهیمه مهمان نواز مدیر کل استاندارد خراسان شمالی با اعلام این مطلب افزود: هدف از برگزاری جلسات تخصصی در زمینه استانداردهای مصالح ساختمانی با اعضای کارگروه های ذیل شورای فنی استان ، نظام مند شدن نظارت،  بازرسی و ساماندهی توسط دستگاههای مرتبط جهت ارتقاء کیفیت بتن آماده در چرخه تولید از مواد اولیه تا محل مصرف است.
وی در ادامه بیان کرد: استفاده از مصالح استاندارد يكي از مهم ترين و موثرترين عوامل در اقتصادي كردن امر ساخت و ساز است و در اين زمينه اين اداره كل در تلاش است تا در وهله اول از توليد مصالح غير استاندارد و بي كيفيت جلوگيري شود و در سطح بازار نيز با همت ساير دستگاه ها در صدد هستيم تا از عرضه محصولات بي كيفيت جلوگيري شود.
مهمان نواز با تاکید بر اهمیت کیفیت بتن آماده افزود :بتن به عنوان پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی شناخته شده است ، صنعت بتن به رغم پیشرفت‌های مناسب، از فقدان نظارت کافی رنج می‌برد و متخصصان ما در این زمینه باید آگاه‌تر باشند. بدیهی است تحقق این امر یعنی ایجاد ساختمان‌های پایدار و مطمئن در برابر حوادث به ویژه زلزله در کشور و توجه به بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها.
مدير كل استاندارد در پايان خاطر نشان كرد: اميد است ساخت سازه ها و ساختمان هاي استاندارد به عنوان مطالبه عمومي مردم در جامعه بدل شود و در اين زمينه مردم ما داشتن ساختماني ايمن و استاندارد را حق خود دانسته ودر اين مسير فرهنگ استفاده از توان فني و تخصصي مهندسان درجامعه نهادينه شود.