دسترسی سریع

احقاق حقوق شهروندی، با ارتقاء آگاهی های عمومی و نظارت مردمی در سطح بازار خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان خراسان شمالی، در راستای رعایت و احقاق حقوق شهروندی، طرح نصب برچسب اطلاع رسانی در واحدهای صنفی و مراکز عرضه در تمامی نقاط استان توسط اداره کل استاندارد، آغاز شد.
فهیمه مهمان نواز مدیر کل استاندارد خراسان شمالی با اشاره به آغاز طرح نصب برچسب اطلاع رسانی در واحدهای صنفی و مراکز عرضه استان گفت: علاوه بر نظارت های مستمر اداره کل در طول سال این طرح با هدف ارتقاء آگاهی همه اقشار با رویکرد نهادینه سازی و اشاعه فرهنگ استاندارد در تمامی فعالیت های روزمره مردم انجام می شود تا بتوان از ظرفیت نظارت های مضاعف مردمی در رعایت انطباق کالاهای موجود در بازار با استانداردها نیز بهره مند گردید. 
وی بیان داشت: اگر برای هم استانی های عزیز تردیدی نسبت به اصالت علامت استاندارد و انطباق محصول دارای علامت استاندارد ایجاد شد، مي‌توانند از طرق مختلف از جمله شماره های تلفن اداره کل مندرج در برچسب ها یا در پورتال اداره کل استاندارد خراسان شمالی
(
http://bojnord.isiri.gov.ir) یا تلفن گویای 1517، با اداره امور حقوقی و رسیدگی به شكايات این اداره کل تماس گرفته و شكايت خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت بازرسان اداره كل استاندارد استان با مراجعه به محل، به شكايت آنها رسيدگي نمایند.

مهمان نواز در پایان خاطر نشان کرد: كليه محصولات توليد داخل مشمول مقررات استاندارد اجباري، ملزم به درج كد ده رقمي منحصر به فرد در زير نشان استاندارد روي بسته‌بندي كالا، هستند كه با ارسال پیامکی اين كد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتي شامل نام واحد توليدي، نام محصول، وضعيت پروانه كاربرد علامت استاندارد، تاريخ انقضاي آن و... به مصرف‌كنندگان ارائه و اعلام خواهد شد.